09365495434

سکوت کردن اجباری و مصلحتی چه برسرزنان می آورد.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که خودخوری و سکوت کردن اجباری و مصلحتی به منظور اجتناب از مشاجره و یا بر هم خوردن روابط عاطفی تاثیرات بسیار مخربی بر زنان داشته و منجر به بروز صدماتی همچون بیماری‌های قلبی می‌شود.
بسیاری از افراد باور دارند که نمایش صادقانه احساسات فردی در هر حالتی می تواند برای روح انسان مفید باشد اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بروز احساسات و عواطف و خشم علاوه بر فواید روحی برای سلامت جسم انسان نیز مفید است.
پژوهشگران در مطالعات اخیر
خود دریافتند که خود خوری و سکوت همیشگی در برابر فشارهای خارجی منجر به تشکیل پلاک کاروتید و انسداد رگها شده و این موضوع می‌تواند منجر به سکته مغزی و سایر مشکلات قلبی عروقی شود.

بسیاری از افراد در طول زندگی خود به منظور حفظ روابط عاطفی درگیر طیف وسیعی از رفتارها می‌شوند که برخی از آنها ممکن است برای سلامتی آنها هزینه بالایی داشته باشد .
یکی از این رفتارها خودخوری است که گاهی اوقات برای اجتناب از درگیری یا از بین رفتن رابطه استفاده میشود.
مطالعات پیشین نشان می‌دهد که خودخوری کردن بر سلامت روح و روان زنان تاثیر بسیار عمیق و مضری دارد اما تاکنون در مورد این تاثیرات بر سلامت جسمی آنها پژوهشی انجام نشده است در این مطالعات ۳۰۴ زن در سنین مختلف که از دخانیات استفاده نمی کردند مورد بررسی قرار گرفته و تاثیرات خودخوری بر سلامت قلب و عروق آنها مورد مطالعه قرار گرفت و نتایج این مطالعات نشان می‌دهد که خود خوری کردن به طور مستقیم منجر به افزایش پلاک ،عوامل خطرزای قلبی و عروقی و افسردگی می شود .
پژوهشگران برای بررسی دقیق این موارد نتایج به دست آمده از گزارش‌های اظهار شده توسط این زنان در مورد عوامل مختلفی از جمله اینکه چند بار ابراز خشم می‌کنند یا نیازهای شخص دیگری را در اولویت قرار می دهند استفاده کرده و همچنین با کمک تصویربرداری و سونوگرافی نسبت به تعیین میزان کمیت پلاک کاروتید و انسداد شریان ها اقدام کردند.

کارن جاکوبوسکی
سرپرست این تیم تحقیقاتی و پژوهشگر دانشگاه پیتسبورگ در این رابطه اعلام کرد با توجه به افزایش علاقه به مطالعه بهداشت عمومی و تجربیات زنان در روابط عاطفی نتایج مطالعات ما نشان می دهد که نحوه بیان احساسات اجتماعی و عاطفی زنان به سلامت قلب و عروق آنها مرتبط است.
دکتر استفانی فایبون
از دیگر اعضای این تیم تحقیقاتی نیز درباره موضوع فوق گفت :مطالعاتی مانند این پژوهش بسیار ارزشمند هستند زیرا اهمیت درک چگونگی تحت تاثیر قرار گرفتن احساسات زنانه بر سلامتی جسمی آنها را برجسته می کند.

تهیه:
نرگس فولادلو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *