09365495434

رژیم۲۱روزه ذهن برای لاغری

روز  ۱

? کلمات منفی ای چون “هرگز”، “نمی توانم” و “سعیمو می کنم ولی مطمئن نیستم مشکل حل بشه” را از دایره لغات خود حذف کنید.

?مشخص کنید در چه مواقعی از چنین کلماتی استفاده می کنید. اگر در گفتار خود از کلمه منفی ای استفاده کردید در ادامه، آن را به جمله مثبتی تبدیل کنید. مثلا اگر گفتید :

? ” نمی توانم بدوم” در ادامه بگویید “اما می توانم بر روی تردمیل راه بروم”. در طول روز هر جمله مثبتی را که به کار می برید بر روی تخته وایت برد یادداشت کنید تا مقابل چشمتان باشد.

روز   ۲

?به مدت سی دقیقه، نوشته های الهام بخش بخوانید، مثل مطالب مذهبی یا معنوی.

?مشغول کردن خود با مطالعه، ذهن از خوردن غذا فاصله گرفته و اشتها کم میشود و بتدریج بصورت یک عادت در میاید.

روز  ۳

?در روز سوم دست از شکایت و گلایه کردن بردارید. (این ترافیک لعنتی، اه امروز هم که موهام بد حالتن، باز که بیرون داره بارون می باره و … ) هر زمان که احساس کردید می خواهید از چیزی گلایه کنید فورا نظر خود را عوض کنید و به جای آن، از وجود آن شرایط تشکر کنید.

کنترل بیشتر روی احساسات

?مدیتیشن به آزادسازی هورمون سروتونین یعنی بهبود دادن خلق‌و‌خو معروف است. در حال حاضر مطالعات زیادی روی ارتباط میان مدیتیشن و سلامت ذهنی انجام می‌شود و تعداد آن‌ها رو به افزایش است.

? تحقیقات دانشکده‌ی پزشکی جان هاپکینز نشان داده است مدیتیشن برای کاهش میزان اضطراب، درد و افسردگی مفید است. همچنین ثابت شده است که مدیتیشن می‌تواند میزان ماده‌ی خاکستری مغز در بخشی که وظیفه‌ی کنترل خلق‌وخو را برعهده دارد افزایش دهد.

? انجام تمرینات مدیتیشن ذهن آگاهی به‌طور منظم میزان انعطاف‌پذیری احساسی و آرامش را افزایش می‌دهد و به فرد کمک می‌کند تصمیمات بهتری برای رفع مشکل اتخاذ کند.

روز  ۴

?یک گام جلوتر بردارید و پنج مورد از چیزهایی را که سپاسگزار وجودشان در زندگی خود هستید و از موجودیتشان لذت می برید یادداشت کنید و آن را با دوست صمیمی خود در میان بگذارید. و فراموش نکنید لذت بردن پدیده ای مسری است.

روز  ۵

? پنج ویژگی ای را که در وجودتان دوست دارید و عاشقش هستید بر روی آینه شخصی خود یادداشت کنید تا هر زمان که به آینه نگاه می کنید از خواندن ویژگی های برتر و دوست داشتنی خود، انرژی مثبت بگیرید.

روز  ۶

? در این روز برای فردی که کاملا غریبه است یک کار خوب انجام دهید.(از او تعریف کنید یا پول چای اش را حساب کنید و …)

روز ۷

? احساسات خود را یادداشت کنید: احساس سرخوردگی، شادی، ترس و رویاها.

روز  ۸

? سه جمله مثبت بسازید و در طول روز حداقل سه بار آن ها را با خود تکرار کنید (مثلا امروز برای من، روز بسیار خوبی است)

#رژیم۲۱روزهذهنبرای_لاغری

روز  ۹

? بر روی کاری که ناتمام مانده است تمرکز کنید و مراحل انجام آن را با جزئیات برنامه ریزی کنید و ببینید چگونه می توانید آن را به اتمام برسانید.

#رژیم۲۱روزه ذهن برای لاغری

روز  ۱۰

? با یکی از دوستان خود قرار بگذارید و وی را به صرف قهوه یا نهار دعوت کنید.

روز  ۱۱

? امروز از تماشا، خواندن یا شنیدن اخبار دست بردارید مگر آنکه داستانی الهام بخش باشد.

روز  ۱۲

? در این روز به خودتان توجه بیشتری نشان دهید. مثلا لباسی نو برای خود بخرید، برای امروزتان برنامه ریزی کنید تا شاد باشید.

روز  ۱۳

? در این روز، برای بهبود امور مالی خود قدمی کوچک بردارید( به جای صرف نهار در رستوران، خودتان نهار را در منزل آماده کنید یا بدهی خود را پرداخت کنید).

روز  ۱۴

? خندیدن برای روحیه بسیار مفید است، پس به دنبال یافتن راهی برای خندیدن باشید. مثلا می توانید کمدی مورد علاقه تان را تماشا کنید.

روز  ۱۵

? در این روز آرام و ریلکس باشید: بدنتان را ماساژ دهید، کلاس یوگا بروید یا حمامی گرم بگیرید.

روز  ۱۶

? وسایل اضافی را از دوروبر خود جمع کنید و اطراف خود را از ریخت و پاش در بیاورید؛ حال می خواهد محل کارتان باشد یا حمام و یا اتوموبیلتان.

روز ۱۷

? با انجام کاری که واقعا برایتان ترسناک است بر ترس و وحشت خود پیروز شوید. مثلا سوار یک وسیله که از آن می ترسید شوید، ماری را در دست بگیرید، در حضور جمع نطقی ارائه کنید .

روز  ۱۸

? در تمرینات مدیتیشن شرکت کنید. مثلا یک کلمه مثبت را انتخاب کنید و در سکوت به مدت سه دقیقه پی در پی آن را بازگو کنید و تنها به آن کلمه فکر کنید.

? دکتر ساک می گوید:” مدیتیشن تمرکز حواس، روشی قدرتمند است تا بتوانید ذهن خود را آماده کنید و خود را به آرامش برسانید و به این طریق در کمال آرامش می توانید در ذهن خود برنامه ریزی کنید و نیز خود را آماده تغییرات جدید کنید. ”

روز  ۱۹

? در بیرون از منزل، به کاری بپردازید که از آن لذت می برید.

روز ۲۰

? در این روز تمام تکنولوژی ها را از زندگی خود بیرون کنید! و اعضای خانواده تان را هم تشویق به انجام این کار کنید. تمام روز را با اعضای خانواده خود به دور از تمامی این ابزارها سپری کنید و از باهم بودن نهایت لذت را ببرید.

روز ۲۱

? زمانی را تنها و به دور از دیگران به خود اختصاص دهید و از آن لذت ببرید. تلفن خود را برای یک ساعت به دست فردی مطمئن بسپارید تا مجبور به پاسخگویی آن نباشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *