09365495434

چه عادت هایی بین ثروتمندان خودساخته مشترک است؟

ثروتمندان خودساخته دارای عادت‌های شخصی و مالی مشترکی هستند. تمام این افراد با تلاش مداوم خود و بدون وابستگی به خانواده و اطرافیان، به موفقیت مالی دست یافته اند. بایوکن همراه باشید تا این عادت‌های مشترک را بشناسید.

وقتی به زندگی و رفتارهای یک ثروتمند خودساخته دقت می کنید، چه ویژگی‌هایی به ذهنتان خطور می کند؟ شاید صفاتی چون مادی گرا، مغرور و ول خرج؛ اما واقعیت این است ثروتمندان خودساخته فاقد این خصوصیات هستند و رفتارها و عاداتی کاملاً متفاوت با باور عمومی دارند.

آن ماری ساباث، نویسنده‌ی کتاب “رفتارهایی که میلیونرهای خودساخته دارند و دیگران ندارند” برای نگارش کتاب خود با ۳۰ نفر از ثروتمندان خودساخته مصاحبه کرد. افراد موفقی که بدون هیچ پشتوانه‌ای از صفر شروع کردند و حالا همانند نویسنده، به ثروت فراوانی دست یافته‌اند. مصاحبه با افراد خودساخته حاکی از این بود، هر کسی توانایی تبدیل شدن به یک فرد ثروتمند را دارد. او در کتاب خود به مصاحبه با یکی از مدیران اشاره کرد که خواستن را تنها شرط دست یابی به موفقیت می داند.

خیلی از ثروتمندان خودساخته دوران سختی را پشت سر گذاشته و هیچ پشتوانه مالی نداشته اند. بعضی از آن‌ها در کودکی نیز فقر زیادی را تحمل کرده‌اند. برخی از آن‌ها شب‌های زیاد را گرسنه خوابیده‌اند و برای کسب حداقل غذا کار کرده‌اند. با این حال، این افراد بهترین دستاوردها یعنی تواضع و خواستن را از این دوران سخت به دست آورده‌اند. آن‌ها تلاش کردند و همین تجربه و تلاش آن‌ها باعث شد به افراد موفق و خودساخته‌ی فعلی تبدیل شوند.

در این مطلب قصد داریم رفتارها و عادات مشترک ثروتمندان خودساخته را تشریح کنیم.

ارزش مزد زحمات را درک می کنند

ثروتمندان خودساخته برای کسب ثروت از هیچ کاری دریغ نکرده‌اند. آن‌ها تمام عمر سخت تلاش کرده‌اند تا به موفقیت امروز دست یابند. این افراد هیچ گاه مغرور نشدند و از انجام کارهایی چون شستن ظرف یا دست فروشی خجالت نکشیدند.

تمایلی به خوشی‌های کوتاه مدت ندارند

بیشتر مردم به دنبال یک زندگی راحت و مرفه هستند؛ اما ثروتمندان خودساخته تا جای ممکن از لذت‌های کوتاه مدت خودداری می کنند و آن‌ها را برای زمانی مناسب به تعویق می اندازند. این افراد به دنبال دو شغل هم‌زمان و حداکثر صرفه جویی هستند تا از خوشی‌های موقتی دور شوند. ثروتمندان خودساخته به جای دنبال کردن پاداش‌های زودهنگام، روی هدف نهایی خود یعنی استقلال مالی تمرکز دارند.

به جای کمک مالی، راهکارها را آموزش می دهند

ثروتمندان خودساخته به کسی ماهی نمی دهند، بلکه روش ماهیگیری را آموزش می دهند. آن‌ها دوست دارند دیگران مسیر طی شده‌شان را درک کنند و نکات مهم را یاد بگیرند. ثروتمندان خودساخته اطرافیان خود را برای درک مسیر پیشرفت و استراتژی‌های آن تربیت می کنند. خیلی از این افراد، اعتماد به نفس و روش راه اندازی کسب و کار را به دیگران یاد می دهند.

شکست‌های زیادی متحمل شده‌اند

شاید اگر از بیرون به زندگی ثروتمندان خودساخته نگاه کنید، رسیدن به قله برایتان آسان به نظر برسد. بدون شک ثروتمندان خودساخته از سختی‌های مسیر آگاه هستند. آن‌ها هزینه‌ی زیادی در مدرسه‌ی زندگی صرف کرده‌اند تا از اشتباهات خود عبرت بگیرند. آن‌ها هیچ وقت خود را سرزنش نکردند و همواره تمام شکست‌ها را به فرصت یادگیری تبدیل کرده‌اند. خیلی از آن‌ها شکست‌های غیرمنتظره را پله‌ای برای رسیدن به موفقیت دانسته‌اند.

پول را فقط یک ابزار می دانند

اغلب این افراد با وجود ثروت فراوان، خودنما و مغرور نیستند. آن‌ها در زندگی‌شان به همه نشان داده‌اند زرق و برق و تجملات هیچ ارزشی ندارد و همواره چشمشان را روی این موارد بسته‌اند.

از خودنمایی دوری می کنند

بیشتر ثروتمندان خودساخته دوست دارند در بین مردم باشند و با صرف هزینه‌های زیاد خودنمایی نکنند. آن‌ها از خرید خودروهای آخرین مدل، خانه‌های مجلل و لباس‌های گران قیمت اجتناب می کنند و اصلاً دوست ندارند در مرکز توجه باشند.

روی دیگران تمرکز می کنند

این رفتار نشان دهنده دوری از خودنمایی است. بیشتر ثروتمندان خودساخته، افرادی برای انجام کارهایشان دارند و بدون ایجاد تمرکز و حساسیت زیاد روی خودشان، تنها نظاره گر فعالیت‌ها هستند و تمایلی به نشان دادن مهارت‌هایشان ندارند.

ریشه‌ی خود را از یاد نمی برند

فروتنی یکی از خصوصیات همیشگی ثروتمندان خودساخته است. آن‌ها حتی بعد از دست یابی به ثروت فراوان، به شخصیت و گذشته‌ی خود فکر می کنند که مسیری سخت را پشت سر گذاشته و به امروز رسیده است.

دست از تلاش نمی کشند

ثروتمندان خودساخته همیشه مشغول کار هستند. صبح زود بیدار می شوند و تا دیر وقت کار می کنند و هیچ چیز آن‌ها را از انجام وظایف موردنظرشان باز نمی دارد. استمرار و تلاش مداوم ویژگی‌ای است که این افراد را به اهدافشان رسانده و از مردم عادی متمایز می کند.

کسب و کار خود را برای پاسخ به یک نیاز راه اندازی می کنند

ثروتمندان خودساخته با دقت به دنبال نیازهای جامعه هستند. آن‌ها کسب و کار خود را با توجه به خدمات موردنیاز، راه اندازی کرده و برای موفقیت آن تلاش می کنند. آن‌ها برند خود را پیرامون نیازهای اساسی می سازند که شاید جلوی دید همه باشد اما توجهی به آن نکرده‌اند.

برای جستجوی ثروتمندان خودساخته کافی است به افرادی که بیشتر گوش می دهند، دقت کنید. افرادی که نیاز به توجه دیگران ندارند و با کمال فروتنی از بودن در جمع لذت می برند. آن‌هایی که کسب و کار خود را برای پاسخ به یک نیاز اساسی تأسیس کرده‌اند و هیچ نیازی به خودنمایی و فریاد زدن برندشان ندارند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *