09365495434

زندگی بدون وقفه

⁩چگونه بدون وقفه زندگی کنیم و اینکه چگونه از وقت خود درست استفاده کنیم

در زندگی اوقاتی وجود دارد که بعضی از افراد از آن به خوبی و بعضی دیگر به بدی یاد می کنند . همچنین عده ای این اوقات را مناسب و عده ای دیگر نامناسب می دانند. افراد موفق توانایی این را دارند که اوقات خوب و بد ، مناسب و نامناسب را از هم تشخیص دهند و سعی کنند به نحو احسن از آن استفاده نمایند. به نظر ان ها این اوقات ، روزهای خوب گذشته آن هاست و در واقع دوره ای از زندگی آن ها محسوب می شود.

وقت چیزی است که ما سعی می کنیم آن را ذخیره کنیم ، نگه داریم ، گرامی بداریم و به طور عاقلانه از آن استفاده نماییم. وقت چیزی است که ما سعی می کنیم بیهوده تلف نکنیم ، هدر ندهیم ، از دست ندهیم و آن را از بین نبریم .

وقت چیزی است که تصور می شود مرهم تمام زخم هاست ، پیش میرود ، پرواز می کند ، منتظر هیچ کس نمی شود و مانند پول با ارزش است . به نظر می رسد تکنولوژی هنوز این قدر پیشرفت نکرده که باعث ایجاد وقت بیشتری شود ، ولی به ما اجازه داده است تا بتوانیم از وقتی که داریم بیشترین استفاده را برای انجام کار هایمان ببریم . در واقع امروزه بسیاری از افراد از نظر وقت چنان تحت فشارند ، گویی در گردباد گرفتار شده اند. به همین دلیل باعث شده است که ما مقاله چگونه از وقت خود درست استفاده کنیم را برای شما عزیزان آماده نماییم.

💢چگونه از وقت خود به بهترین نحو استفاده کنیم.

آن ها به محض تمام کردن کاری به سراغ کار دیگری میروند ، و همیشه در حال جنب و جوش هستند و سعی می کنند هر روز تا حد امکان به انجام کارهای شان بپردازند.

زندگی چنین افرادی مانند بازی کامپیوتری است که هر لحظه عکس العمل های سریع تر می طلبد ، تا جایی که بازی خیلی سخت و پیچیده و سخت شده و باعث عصبی شدن فرد بازیکن می شود . آن ها به زودی بازی را رها می کنند ، زیرا دیگر خارج از توان آن هاست.
زندگی اغلب افراد این چنین است . ظاهراً آن ها همیشه در حال دوندگی هستند و بسیار زیاد کار می کنند ، ولی هرگز نمی توانند به طور کامل از عهده ی انجام کاری برآیند.

آن ها فکر می کنند استفاده از زمان بسیار حائز اهمیت است ، بنابراین سعی می کنند بیشترین کار را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهند . اما ، افراد موفق می دانند که استفاده از زمان به این معنی نیست که کارهای زیادی انجام شود ، بلکه به این معنی است که در همان مدت چه کارهای مفیدی انجام شده است . گرچه استفاده ی عاقلانه از زمان بسیار مهم است ، لیکن استفاده از زمان برای انجام کارهای صحیح و بجا مهم تر است.

تفاوت های اساسی بین افراد موفق و ناموفق

من به این امر پی برده ام که در واقع یکی از تفاوت های اساسی بین افراد موفق و ناموفق مربوط به مقدار کار عاقلانه ای است که انجام می دهند. بنابراین برای اطمینان از مفید بودن کاری که انجام می دهید ، سعی کنید بعضی از اصولی را که افراد موفق از آن ها پیروی می کنند یاد بگیرید و در برنامه ریزی فعالیت های شخص تان از آن ها استفاده کنید .

💢چگونه می توان از اتلاف وقت در طول روز جلوگیری کرد؟

۱- افراد موفق سعی می کنند وقت کافی برای انجام کارهای خودشان داشته باشند . آن ها می دانند که نخواهند توانست زمان دلخواه و مطلوب خود ر ابرای انجام کارهای شان پیدا کنند ، به همین دلیل وقت خود را برای کارهایی که بیشتر مورد علاقه شان است صرف می کنند.

۲- افراد موفق زمانی را برای آرامش خودشان اختصاص می دهند . آن ها این مدت را به کارهایی از قبیل گردش و تفریح ، انجام دادن بازی های مرود علاقه خود ، بازدید از موزه ها ، دوش گرفتن و غیره می گذرانندو این افراد می دانند اختصاص دادن زمانی برای خود باعث تقویت نیروی در این دنیای آشفته می شود.

۳- افراد موفق سعی می کنند مشکلات کوچ را برطرف کنند . قبل از اینکه تبدیل به مشکلات بزرگ تری شوند . آن ها می دانند اگر در مورد حل مشکلی به مدت طولانی اقدام نشود ، بعد ها برای حل آن ها باید زمان و هزینه ی بیشتری متحمل شوند.

۴- افراد موفق به این امر آگاه هستند که بررسی مشکلات و نگرانی در مورد آن ها دو امر متفاوت است . آن ها می دانند که بررسی مشکلات نتیجه بخش است ، ولی نگرانی در مورد آن ها بیهوده است.

۵- افراد موفق سعی می کنند بهتر و بهتر زندگی گنند . آن ها تلاش می کنند در مسیر حرکت خود به طرف هدف شان از زندگی روزمره ی خود نیز لذت ببرند . آن ها برای گردش و تفریح منتظر تعطیلات بعدی ، مهمانی بعدی یا اوقات فراغت دوران بازنشستگی نمی شوند . آن ها همیشه به طور آگاهانه و غیر آگاهانه از خودشان سوال می کنند آیا امروز بهتر از دیروز بوده است ؟ اگر پاسخ این سوال منفی باشد ، آنها تمام تلاش خود را به کار می برند تا زندگی شان بهتر شود.

💢این راهکارهای عملی را جدی بگیرید

۶- افراد موفق زمانی را برایربرنامه ریزی کارهای شان اختصاص می دهند تا بتوانند از وقت خود حداکثر استفاده را ببرند . آن ها در تقویم روزانه یا هفتگی ، کارهایی را که باید هر روز انجام دهند ، یادداشت می کنند ، از قبیل بردن کودکان به تمرین ورزشی ، رفتن به اداره مورد نظر و غیره. همچنین در سیستم برنامه ریزی خود کارهایی را که باید در حال حاضر کنار بگذارند تا در آینده به موقع آن ها را انجام دهند ، یاداشت می کنند . در اصل این برنامه ریزی زمان بندی شده جزئی از ذهن آن ها می شود .

۷- افراد موفق برای فکر کردن در مورد کار هایشان وقت اضافی در نظر می گیرند که کاملاً از وقت کاری آنها مجزاست . آن ها از صرف بیش از اندازه وقت خود برای کاری که قادر به انجام نیستند جلوگیری می کنند و به جای آن روی یک پروژه ی دیگری کار می کنند.

۸- افراد موفق تمرکز ذهنی دارند . آن ها ضمن آنکه می دانند باید انعطاف پذیر باشند ، به اهمیت تمرکز نیز آگاهی دارند . این تعادل حساس و دقیق احتیاج به تمرین دارد ، ولی به هر حال باید در ایجاد هر چه بیشتر آن بکوشیم. افراد موفق به این امر آگاه هستندد که نمی توانند در یک زمان واحد دو کار را به طور کامل و مفید انجام دهند .

۹- افراد موفق خودشان را بیش از اندازه گرفتار نمی کنند . زیرا این امر مانع از آن می شود که آن ها بتوانند به کارهای اساس تر و مهم تر زندگی شانبپردازند. آن ها بیشترین نیروی خود را صرف انجام کارهایی می کنند که دارای بیشترین بازدهی است . آن ها همچنین کارهایی را که در مورد مفید بودن شان مطوئن نیستند به زمانی که وقت آزاد دارند ، موکول می کنند.

💢ارزش های زندگی را پایه ریزی کنید

۱۰- افراد موفق زندگی خود را بر پایه ی اصول محکمی بنا می کنند . در نتیجه به وسیله ی عوامل تحریک کننده ی زندگی ، از اهداف خود منحرف نمی شوند . آن ها می دانند برای استفاده از زمان ، اولین قدم پایه ریزی ارزش های آن ها در زندگی است .

افراد موفق می دانند که استفاده از زمان ارتباطی به ساعت ندارد ، بلکه استفاده ی بهتر از زمان به چیزهای دیگری از قبیل برنامه ریزی ، مدیریت ، نظم و ترتیب و دقت و بررسی مربوط می شود و اینکه چگونه بتوانیم از آن ها در موقعیت های مختلف که انطباق با زمان داشته باشد ، استفاده کنیم.

💢چگونه بدون وقفه زندگی کنیم

زمان در هر شرایطی در حرکت است . در واقع می توان گفت زندگی در بستر زمان جریان دارد . همه ما روزو خود را با همان ۲۴ ساعت ، ۱۴۴۰ دقیقه و ۸۶۴۰۰ ثانیه شروع می کنیم . افراد موفق به این امر آگاه هستند که توانایی کنترل زمان را ندارند ، بلکه فقط قادرند وقایعی را که در مدت معینی از زمان اتفاق می افتد کنترل کنند .

به هر حال زمان پیش می رود بدون توجه به اینکه شما چه می کنید و چگون از وقت خود استفاده می کنید . افراد موفق می دانند چگونه بدون وقفه زندگی کنند . همچنین می دانند تلف کردن وقت برای آنها بسیار گران تمام می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *