09365495434

هیپنوتراپی برای لاغری

?” هیپنوتیزم درمانی” یک روش درمانی است که در یک مرحله یا مراحلی از آن، از هیپنوتیزم استفاده میشود. هیپنوتیزم در حقیقت علم یا پدیده ایاست که در آن انسان به ضمیر ناخودآگاه و سیستم غیر ارادی بدن دست پیدا میکند. هیپنوتیزم درمانی به دو صورت مختلف انجام میگیرد:

?۱-دگر هیپنوتیزم درمانی که در این روش بیمار توسط درمانگر از لحاظ ذهنی و جسمی آماده شده و به عمق مناسب برای برنامه درمان میرسد و تحت درمان قرار میگیرد.

?۲- خود هیپنوتیزم درمانی که بیمار روش تلقین به خود و هیپنوتیزم و درمان خود را در مدت چندین جلسه می آموزد و برنامه درمانی را بدون نیاز به درمانگر ادامه می دهد. این روش عمدتا برای درمان اختلالات وزن مورد استفاده قرار میگیرد.

?امروزه روشهای درمانی مختلفی برای درمان چاقی مورد استفاده قرار گرفتهاند که از این میان فقط آنهایی که شیوهی زندگی را منطبق با شرایط و نیازهای فرد تغییر داده و اعتمادبه نفس را افزایش میدهند شانس موفقیت طولانیمدت دارند. مطالعات و پژوهشهای صورت گرفته بهیپنوتراپی برای لاغری در جهان نشان دادهاند که هیپنوتیزم اثرات درمان کننده اثبات شده ای در درمان اختلالات وزن، پرخوری و چاقیی دارد.

?هیپنوتراپی برای لاغری ،درمانگر برای کمک به درمان چاقی با تقویت تصویر اندام ایده آل در ذهن، بیمار را یاری میکند تا در حالت هیپنوز قرار گیرد و تلقیناتی با هدف درمان به بیمار ارائه میشود. لازمه این روش این است که درمانگر بلد باشد چگونه فرد را به سمت هیپنوز راهنمایی کندد و چه نوع تلقیناتی به او ارایه دهد. به بیمار تفهیم می شود که مشکل از چه نوع ماهیتی است. فرد شناخت بهتری از مشکل خود و چگونگی لاغری با هینوتراپی پیدا می کند و به او تلقیناتی داده می شود که چگونه باید با شرایط موجود مقابله کرد.

?مرکز تنظیم وزن بدن، در قسمتی از مغر به نام هیپوتالاموس قرار دارد. این مرکز از طریق اثر بر میزان سوخت و ساز بدن و همچنین تغییرات حس سیری و گرسنگی، وزن بدن را در محدوده خاصی تنظیم مینماید. در افراد چاق و یا لاغر احتمالا تنظیم این مرکز دچار اختلال شده و وزن هدف را بالاتر و یا پایینتر از وزن ایده آل بدن تعیین میکند. بنابراین شخص دچار حس گرسنگی و یا سیری کاذب شده و سوخت و ساز بدن بصورت نابجا دچار کاهش و یا افزایش می شود.

?در روش لاغری با هینوتراپی، با استفاده از هیپنوتیزم میتوان مرکز تنظیم وزن را مجدداً برای وزن ایدهآل برنامه ریزی نمود. بنابراین با تغییرات سوخت و ساز بدن و همچنین اشتها، به مرور وزن به حالت مطلوب نزدیکتر خواهد شد. از سوی دیگر بهکمک تلقین و تصویرسازی ذهنی، تصویر جدیدی از شخص با وزن و اندام متناسب در ذهن او ایجاد میشود و آن را در حافظهی ذهن ناخودآگاه خویش ذخیره مینماید. بنابراین تمام نیروهای ذهنی فرد برای رسیدن به هدف متحد شده و بکار گرفته می شوند و در نتیجه بصورت ناخودآگاه شیوه زندگی و رفتارهای فرد و همچنین فرآیندهای فیزیولوژیک و متابولیسمی دستخوش تغییراتی در جهت رسیدن به اندام ایده آل خواهد شد.

?در روش لاغری با هیپنوتراپی، درواقع هیپنوتیزم به فرد کمک میکند تا بتواند شیوه زندگی خود را در جهت رسیدن به هدف براحتی اصلاح نماید و به شکلی کارآمد بتواند رژیم غذایی و فعالیت بدنی متناسب با هدف (رسیدن به اندام ایده آل) را رعایت کند، سوختوساز بدن را در سطح بالاتری نگه دارد، با حفظ آرامش از پرخوری در مواقع هیجانزدگی و برانگیختگی اجتناب نماید و درمجموع شیوهی زندگی سالمتری را اتخاذ نماید. بنابراین می توان گفت هیپنوتراپی برای لاغری هم در سطح فیزیولوژیک و هم در سطح رفتار و شیوه زندگی می تواند مؤثر باشد.

?خواص استفاده از سابلیمینال لاغری

?– آماده و پذیرا کردن بدن برای لاغری و تجزیه بافت های چربی اضافی

?– کمک به تجزیه چربی های اضافی نازیبا در تمام اندام ها

?– لاغری آسان همراه با حفظ سلامتی و هماهنگی در بدن

?– حفظ چربی های ضروری برای سلامتی و زیبایی

?– تسریع در لاغری شکم و پهلوها

?– کمک به هرگونه رژیم لاغری سریع

?– محدود کردن برنامه ریزی مغزی و بدنی به ذخیره سازی های ضروری

?– کمک به تناسب و تعادل اندام

?– حفظ زیبایی و هماهنگی پوست بعد از لاغری

?– ایجاد مقاومت قوی روانی در مقابل میل به غذای اضافی

?– افزایش گرایش و میل به فعالیتهای ورزشی

?– برنامه ریزی بدنی برای حفظ لاغری و تناسب اندام پس از درمان

?– ایجاد گرایش بیشتر به غذاهای سالم

?با مدیتیشن چوپرا لاغر شوید

?زمانیکه  مردم به لاغر شدن می اندیشند، معمولا نخستین چیزی که به فکرشان خطور می‌کند  محاسبه  کالری و عرق کردن از راه حرکات طاقت فرسا است. ولی«دیپاک چوپرا» که نویسنده است و در مورد طب فراگیر کار می‌کند (یعنی طبی که به همه بدن شخص مرطوب است، نه فقط به خود بیماری)  بیانگر این است   که مدیتیشن قادر است به لاغری هم کمک کند.

?چوپرا در مقاله‌ای در «هافینگتون پست» توضیح می‌دهد که چگونه مدیتیشن می‌تواند در ۸ هفته آنقدر تغییرات مثبت در مغزتان ایجاد کند که سیم کشی بدنتان دوباره انجام شود و بتوانید عادت‌های غذایی و سایر رفتارهایتان را تغییر دهید!

?چوپرا پیشنهاد می‌کند که این باور قدیمی که بیولوژی هر فرد سرنوشت او را تعیین می‌کند را کنار بگذارید و بجای آن، آگاهی را بعنوان تعیین کننده‌ی سرنوشت خودتان بپذیرید.

?مدیتیشن تمرکزی

?اکثر انواع مدیتیشن که شامل نشستن به مدت طولانی است (چوپرا آنرا برای کاهش وزن توصیه می‌کند) می‌تواند در زمان نشستن یا هنگامی که در حال انجام فعالیتهای روزمره‌تان هستید انجام شود.

?کلید مدیتیشن تمرکزی، تمرکز حواس است. بدین معنا که چند کار را بطور همزمان انجام ندهید. مثلا برای تمرین مدیتیشن تمرکزی، در هنگام غذا خوردن، بجای اینکه در طول غذا خوردن مطالعه کنید، حرف بزنید، یا تلویزیون تماشا کنید، فقط به غذایتان توجه کنید.

?روش چوپرا، شما را تشویق می‌کند که از طعم غذا لذت ببرید، ولی باید مراقب باشید که چقدر و چرا غذا می‌خورید؟ بجای اینکه تمرکزتان را از دست بدهید و بعد متوجه شوید که بیش از حد غذا خورده اید، به بدنتان توجه کنید.

?آگاهی و وزن

?چوپرا در مصاحبه‌ای در برنامه‌ی دکتر اوز می‌گوید: گاهی اوقات وقتی مردم شروع به مدیتیشن می‌کنند، حتی بدون تلاش کردن می‌توانند وزن کم کنند! این موضوع باید به افزایش آگاهی شما از آنچه در بدنتان می‌گذرد مربوط باشد.

?مردم به دو دلیل غذا می‌خورند: گرسنگی جسمی، و گرسنگی روحی. مدیتیشن، می‌تواند به آرام کردن شما کمک کند تا احتمال اینکه دچار استرس شوید و از غذا بعنوان یک مکانیزم دفاعی استفاده کنید، کمتر شود.

?سطح گرسنگی

?آگاهی نسبت به معده، یک بخش بزرگ از استراتژی مدیتیشن تمرکزی چوپرا برای کاهش وزن است. قبل از اینکه غذا بخورید، یک دست را روی شکمتان قرار دهید و درباره اینکه چقدر گرسنه اید فکر کنید!

?از درجه‌ی یک تا ده را در نظر بگیرید که۱ بمعنی گرسنگی زیاد و ۱۰ بمعنی سیر بودن است. چوپرا توصیه می‌کند تا زمانی که سطح گرسنگی شما به ۱ نزدیک شود صبر کنید. یک معده‌ی خالی به اندازه‌ی یک مشت بسته است.

?چوپرا می‌گوید‌: دستهایتان را باز کنید و تصور کنید که دو دستتان پر از غذا است. این مقدار، تقریبا اندازه‌ی مناسبی است. شما برای هضم بهتر باید فقط دو سوم از معده‌تان را پر کنید که از درجه‌ی ۱ تا ۱۰ تقریبا عدد ۵ میشود.

?جنگ یا گریز

?دکتر اوز در طول مصاحبه‌اش با چوپرا می‌گوید: سطح بالای استرس در دنیای مدرن امروز، مردم را در حالت «جنگ و گریز» نگاه می‌دارد. وقتی استرس دارید، استروییدها ترشح می‌شوند و چربی شکمتان افزایش می‌یابد. زیرا بدن، حالت استرس مزمن را مانند حالت قحطی در نظر می‌گیرد.

?اما مدیتیشن با این پاسخ بدن مقابله می‌کند. بجای اینکه تحت تاثیر استرس قرار بگیرید، مدیتیشن انجام دهید. زیرا اعصاب شما را آرام می‌کند و چربی اضافه‌ی شکمتان را از بین می‌برد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *